821-1 Mosty (2016/I)

VP 821-1 Část A01 © ÚRS PRAHA, a.s. 3*8. Úpravy povrchu 33. Obsah cen 3381. V cenách jsou započteny i náklady na úpravu styků ploch v koutech, na rozích a na hranách. 35. Způsob měření 3581. Množství měrných jednotek se určuje v m 2 rozvinuté upravované plochy konstrukce, přičemž otvory jednotlivě menší než 2m 2 se neodečítají; nezapočítává se však plocha úpravy ostění těchto otvorů. 3*9. Přesun hmot 31. Volba cen 3191. Pro volbu cen je rozhodující výška mostu. Výškou mostu se rozumí největší výškový rozdíl mezi niveletou mostu a mezi povrchem přemosťované pozemní komunikace, niveletou přemo- sťované dráhy, dnem vodního toku nebo nádrže, nejnižším bodem terénu, odkud se přesun provádí. 32. Užití cen 3291. Při betonáži mostních konstrukcí je uvažováno dodání betonu přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické manipulace (v cenách je zohledněno i čerpání betonu). U těchto položek se hmotnost betonů nezapočítává do výpočtu přesunu hmot, proto je v kata- logových listech ve sloupci„Hmotnost“ uvedena hmotnost v závorce nebo je nulová. 3292. Pokud beton není dodáván přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické ma- nipulace, ocení se vnitrostaveništní manipulace s tímto materiálem položkami přesunu hmot. V tomto případě se hmotnost betonových konstrukcí započítá do celkové hmotnosti přesunu hmot objektu. 3293. Pokud je kromě betonu i další materiál, např. štěrkopísek, kamenivo, kámen, dodáván přímo na místo zabudování nebo do prostoru technologické manipulace, je nutné snížit hmotnost objektu o hmotnost tohoto materiálu a přesun hmot stanovit z takto snížené hmotnosti. 4. Názvosloví a definice Betonářský vozík je visuté pracoviště předsunuté před čelo krakorcovitě betonované nosné konstrukce a zakotvené posunovatelně do její dokončené části, které je vybaveno pracovní podlahou pro umístění posuvného bednění, stavění výztuže, betonování a předpínání dalšího úseku letmé (čelné) betonáže. Kabel předpínací výztuže je svazek patentovaných drátů nebo ocelových pramenců (lan) a užívá se pro vnesení předpětí do konstrukcí z předpjatého betonu. Konstrukce podpěrná dočasná je pomocná konstrukce sloužící k podepření budovaných mostních konstrukcí po dobu jejich provádění. Konstrukce vylehčená je nosná mostní konstrukce vylehčená v příčném řezu dutinami za úče- lem snížení vlastní hmotnosti konstrukce. Montáž letmá jednostranná je letmá montáž segmentů (lamel) prováděná od pilíře nebo opěry mostu na jednu stranu. Montáž letmá oboustranná je letmá montáž segmentů (lamel) prováděná od pilíře mostu na obě strany souměrně s postupně prodlužovanými volnými konci konstrukce. Odskružení je uvolnění dočasné podpěrné konstrukce od nosné konstrukce mostní a přenese- ní zatížení do trvalých podpěr. Pilíř je plná, vylehčená nebo dutá podpěra, zpravidla mezilehlá, jejíž délka je větší než dvojná- sobek její tloušťky. Pro krajní podpěru lze tohoto názvu použít jen tehdy, není-li opěrou.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY3Nzg0